12 Şubat 2012 Pazar

Kizim 17 aylik

Canim benim su anda 17 ayliksin. Zaman o kadar hizli akip geciyor ki anlamakta zorluk cekiyorum. Her gun degisiyorsun ve farkli farkli davranislar gelistiyorsun. Muzikle oyun oynamayi cok seviyorsun. Muzik sesi duydunmu basliyorsun sallanmaya, bir de yaninda kim var ise ona bakiyorsun sana tempo tutmasi icin. Kelime dagarcigin fazlalasmaya basladi.
Baba
Anne (isine gelince soyluyorsun adimi yoksa benim adim igggggggg igggg)
Teyte (teyze)
Gigi (Gizem)
Ber (ver)
Hadi
Kak (kalk)
Mama
Memme (meme)
Cacal (catal)
Kasik
caycay (cay)
Buu (su)
Dede
Dutdut (araba)
Coco (cukulata)
Sut
Bebe (bebek)
uuuuuu (maymun)
pisi pisi (kedi)
hov hov (kopek)

Bir de sana Kac yasindasin? diye sordugumda isaret ve bas parmagini kaldirip "BI" diyorsun. Senin adin ne dedigimde, dilini yuvarlayarak "LAYA" diyorsun.

Allahim esirgesin seni coookkk tatlisin coookk.

Kovalamac ve saklambac oynamaya bayiliyorsun. ozellikle beni ve babani kaldirip, benim kucagima gelip, babann bizi kovalamasi oyununu cok istiyorsun. Baban odalara saklaniyor biz bulmaya calisiyoruz ama bunlari benim kucagimda yapmaktan hoslaniyorsun. Tek basina olunca fazla heyecanlaniyorsun ve yanina destek ariyorsun sanirim. Tabi biz 3-5 evde kosmadan sonra hemen yoruluyoruz ve senin bitmez tukenmez enerjine yetisemiyoruz.
Uyuma konusunda hala sorun yasiyoruz. Seni hala ayakta sallayarak uyutuyorum. Bir de geceleri yanimda uyumak istiyorsun yoksa surekli uyaniyorsun. Ama benim yanimda yatiyorsan bana sarilarak, geceleri elinle beni yoklayarak varligimdan emin olarak sabaha kadar misil misil uyuyorsun.
Yemek konusunda cok sukur daha iyisin ama yemek yedirirken seni oyalamak icin ne konusacagimi sasiriyorum. 7-8 kasiktan sonra basliyorsun miymiylanmaya cunku. Neyse eskisinden iyidir, bu da zamanla rayina oturur diye dusunuyorum. Kus gelsi, kedi geldi, gizem teyze kos, bak sana ne geliyor diyerekten onune oynaman icin su ya da benzeri oyalayici malzemeler getirerekten atlatiyoruz.

yemek menumuze gelince,
Kahvalti; koyun peyniri, yumurta, 1 tatli kasigi pekmez, yarim tatli kasigi tahin, ceviz, 2 adet zeytin bunlari sutle karistirip blendirdan geciriyorum. Bu sekilde kahvaltidan sikildin biliyorum ama bunlarin hepsini tek tek yemiyorsun hepsini bu sekilde vermek daha kolay oluyor ve yediginden de emin oluyorum.

Kahvaltidan sonra 1 tane mandalinin suyunu sikip siringa ile veriyorum. Baska turlu meyve suyu icmiyorsun hic olamz ise bu sekilde aglamiyorsun da ben d e c vitamini takviyesi yapiyorum.

Kusluk; 1 porsiyon yogurt

Oglen; sebze corbasi yada her turlu etli yemek

Ogleden sonra; meyve ve cicibebe sutle blendirdan gecmis

Aksam; Corba yada evde ne var ise

Gece; Aptamil tahil mamasi sut ile

Sut icmiyorsun bende gece mamani ozellikle almana dikkat ediyorum. 1 su bardagi sut ile yapiyorum ayrica diger yiyeceklerine de sut koyuyorum. Yogurt yemene dikkat ediyorum!!!

Hala beni emmek istiyorsun ve surekli elini t-shirtume sokup mem me, mem me diye meme ariyorsun. Bulunca birakmiyorsun ve dakka basi istiyor bana hicbir is yaptirmiyorsun. Ben de "meme hasta oldu", "uyuyor" felan diyerek hic ortaya cikarmiyorum. Sutum bittigi halde bos memeyi emmeye ve keyif yapmaya meraklisin ama yapistinmi ayrilmiyorsun malesef! Hatta Gizem teyze nin memesine bile musallat oluyorsun. Bu durum beni incitmiyor degil aslinda demek ki meme olsun da kimin olursa olsun diyorsun. Bozuluyorum haaaaaaaa....

Baba ya olan duskunlugun hala devam ediyor. Anne yanindan ayrilmasin istiyorsun ama baba baba diye babanin pesinden ayrilmiyorsun. Anne kelimesini ancak cok zorda kalinca soylerken, agzindan baba baba baba kelimesi her daim dusmuyor! Ahhh ahhh anneler ceker cefasini, babalar surer sefasini bosuna denmemis anliyorum!

Gezmeyi cok seviyorsun ama evine de duskunsun! Disarda bir kac saat gecirip eve gelince mutlu oluyorsun. Kendinden buyuk cocuklarla oynamayi cok seviyorsun. Sana ilgi gostersinler diye yanlarina gidip, gulumsuyor, sirin sirin sesler cikariyorsun. senden buyuk cocuklari da bebe diye seviyorsun. Senden kucuk bebekleri de gidip opmek istiyorsun. Keske senden buyuk bir kardesin olsa imis ama kismet iste yavrum, allah kismet eder ise belki bir kardesin olur!

Simdilik bu kadar,
Seni cok opuyorum ve cooookkk seviyorum
Iyi ki seni dogurmusum, Iyi ki benim kizim olmussun
Allahim sana saglikli, mutlu, huzurlu yillar nasip etsin. Bize de saglikla bunlari gormeyi nasip etsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder