12 Mart 2011 Cumartesi

Minik perimle gunlerimiz...

Gunler akip geciyor. Merakli cucem, guzel kizim gunden gune buyuyor. Kizimla gunlerimiz yogun gecmeye basladi. Hem yemek yemege baslamasi hemde cevreye merakinin artmasi bizi gun icerisinde bayagi  bir oyalamaya basladi. Valla minik perim benden daha sosyal yasamaya basladi. Pazartesimiz simdilik bos genelde ya enfield town a gidivp dolasiyoruz yada cevrede turlayip, parkta yuruyus yapip temiz hava aliyoruz. Sali gunleri sabah kalkip, kahvaltimizi yapip children's centre a baby rhymes time denilen bebek sarkilari sinifina gidiyoruz. Orada bir grubumuz var. Biz anneler sarkilar soyleyip, sarkilara gore bebeklerimizle ritim tutuyoruz. Ordan cikista da bolge kutuphanemize gidip oradaki baby rhymes sinifina katiliyoruz. Lara insanlarla vakit gecirmeyi, farkli yerler, nesneler gormeyi cok seviyor. Eger cani sarki soylemek istemiyor ise (cunku gunu gununu tutmuyor) cevredeki nesnelerle oynuyor, kitap sayfalarini kemiriyor, bebeklere guluyor, annelerine guluyor, hop hop zip zip egleniyoruz. Zaten bebemin keyfi yerinde ise benim keyfimde yerinde oluyor daha ne olsun:)  Carsamba gunu ogleden sonra bebek yogasi sinifina gidiyoruz. Evet bizim kokos yoga yapmaya basladi:) Kisaca 10-15 anne ve bebeginin katildigi bir sinifimiz var, Bebeklerimize dinlendirici muzik esliginde masaj ve kas guclendirme hareketleri yaptiriyoruz. Tamamen bebeklerin keyfine gore hareket edilen bir sinif (olasi gereken de bu) Yani Lara hareketleri yapmak istedigi yere kadar yapiyoruz. Ilgisi dagilinca oyuncaklarla oynuyoruz, meme emiyoruz, bebeklerle iletisim kurmayi ogreniyoruz. Bu noktada cok komik oluyor, Benim kizim yasitlarina gore daha merakli, cabuk ilgisi dagilan ve disa donuk bir bebek, bunu bu gruplara katildigimdaki yasitlarini gozlemledigimde daha iyi anladim. Kendi yasindaki bebekler annelerin dibinde, yoga sinifinin sonuna kadar annelerinin hareketleri yapmalarina izin veriyorlar ama bizimki 1 yasindaki cocuklarla asik atiyor, nasil onlari zapdetmek zor oluyorsa bizimkide oyle. buyuk bebekler grubun ortasinda bulunan oyuncaklarla oynuyorlar, bizim bicirik direk o tarafa atilip bana bagiriyor oraya gotur beni diye, gidiyor oyuncaklari aliyor, tadlarina bakiyor, eviriyor ceviriyor, diger cocuklarin elindeki oyuncaklari almak istiyor, eger biri kendininkini alicak olursa bagiriyor. ( daha 6 aylik ama bu davranisi yani kendini savunmasi, "o benim" demesi cok hosuma gidiyor, hakkini her zaman savunan bir cocuk olmasini istiyorum) Diger bebeklere elini uzatip yuzlerine dokunmak istiyor (yuz oksamayi daha dogrusu bir seyi elleri ile tanimayi seviyor) Kisaca boyle eglenceli bir 1 saat geciriyoruz, Bebislerden firsat bulursak biz anneler iki laf ediyoruz. Persembe gunu ogleden sonra kutuphanede masal saatimiz var. Grub 3 ay ile 3 yasindaki bebekleri kapsiyor. Kizim grubun en ufagi, cunku masaldan birsey anlamiyor ama cocuklarla ayni ortama girmesi icin goturuyorum. Biz bir kosede oturup kitap karistiyor, ortalikta kosan cocuklara bakiyoruz, Lara'mda birakin bende kosucam der gibi ellerini ayaklarini oynatiyor, biraksam ucacak sanki minik kelebegim. Valla icimden bir ses Lara ayaklaninca beni pesinden iyi kosturacak gibime geliyor:) Evetttt cuma gunu programimiz ise soyle, sabah kahvaltimizi yapiyoruz ve gene yollara dusuyoruz Children centre daki baby cafe ye gidiyoruz. 1.5 yasina kadar olan bebeklerin oyuncaklarla oynadigi, ortalarda emekledigi, birbirleri ile garip sesler esliginde iletisim kurduklari, biz annelerinde sohbet ettigi baska keyifli bir sinif. Cumartesi pazar babamizla evde ve disarda vakit geciriyoruz, zaten her haftasonu mutlaka bir yerlere gidiyoruz. Yani anlayacaginiz kizimin bir tek pazartesi gunu bos, bu hafta bir children centre daha kesfettim, hafta ici gidip programlarina ve ortamina bakicam. Ayrica prensesimi yuzmeye goturmeye baslicam. Katildigimiz gruptaki bebeklerden birkaci gidiyormus, anneler gayet memnun ve tavsiye ediyorlar. ozellikle havuzda yorulup nasil melek gidi uyudugu!!! Havuz konusunda birkac tereddutum var oncelikle ne kadar hijyenik, millet cocugunu sorunsuz goturuyor ama turkuz ya biraz pimpirikli annelik kanimizda var:) ikincisi hava tam isinmadan goturmek istemiyorum, birde artik totomu kaldirip Ingiliz ehliyetimi almam lazim, tembelligimden cok uzun zamandir erteliyorum. aslinda yillar once halletmem gereken islerin basinda geliyordu ama yapmadim iste. Simdi yaziliya hazirlaniyorum, practice yapacagim hocamida buldum, Yaziliya Turkiye ye gitmeden girip, Turkiye donusude surus sinavini halledicem ve yaza araba kullaniyor olucam. Artik kizimla surekli gezeriz. Iste boyle dedim ya kizimin sosyal hayatina ayak uydurmaya calisiyorum ve gunler boyle keyifle akip geciyor. Allah agzimizin tadini bozmasin, Her gunumuz bir oncekinden daha guzel olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder