18 Haziran 2011 Cumartesi

Lara'm

Bir turlu duzen tutturamadim. Bir ara cok guzel yazip kayit tutuyordum sonra ipin ucu bir kacti pir kacti!!! Turkiye ye gittim geldim, bebekle bir yere gidince insanin tum duzeni degisiyormus bende ilk bebegimle bu tecrubeleri yasiyorum. Geri dondum yeniden bir duzene oturma suresi derken zaman geciyor iste. Yazamadim zaman icinde Lara'm kocaman kiz oldu. Artik ondan kucuk bebeklerle karsilastigimizda kizim bana kocaman geliyor. Kizim 9 ay 3 haftalik oldu. Hala inatla emeklemiyor, yerde yuvarlaniyor, istedigi seye surunerek ulasiyor, nesnelere tutunup ayaga kalkiyor hatta yurumek icin surekli elinden tutmami ve yurutmemi istiyor ama bir sureden sonra belim agrimaya basliyor. Birde cok komik davranisi var ki, Yurumeye baslayinca hemen iki eline oyuncak aliyor onlari sallaya sallaya yuruyor. Sanirim elinden canta vs eksik olicak:) Meme emerken de surekli elleri ile etrafa, bana dokunmayi seviyor uyurken bile elleri oynuyor. Sanirim ellerini kullanarak birseyler yapicak ilerde diye dusunuyorum. Evde tek basima oldugumdan ve evin yapilacak isleri, yemek, camasir vs gibi islerlede ben ilgilenmek zorunda oldugumdan ve Lara'm da surekli benim kucagimi ya da benim o nu yurutmemi istediginden her ne kadar doktorlar ayak kaslari icin yuruteci cok uygun gormeselerde aldim. Arastirmalarim sonucu, cok uzun sure oturtmamak ve eger kullanilacaksa 8. aydan itibaren gun icerisinde 20 ser dakikalik seanslar seklinde oturtulmasini oneriyorlardi. Bende boyle yapiyorum. Kizim in yemek yemesi ne cok iyi ne de cok kotu, aslinda moduna gorede degisiyor. Hala anne sutude aldigi icin bende cok kafaya takmiyorum. Gece kalkmalarina hala bir cozum bulamadim. Aslinda tum uyku duzenine bir cozum bulamadim. Gunduz iki kez yatiyor ama yarimsar saatlik, bazen 45 dk yi buluyorki o zaman sukrediyorum. Bir de uyuduktan 15 dk sonra uyaniyor geri donup salliyorum bir 15 dk da oyle gectigini dusunursek, gunduz uykulari bir felaket, beni cogu zaman cileden cikartiyor. Gece ise 6-10 defa kalkiyor ve meme emiyor. Bunlarin hepsi aliskanliktan geliyor ve bunun onune gecebilmek icin uyku egitimi vermeyi denedim ama her seferinde basarisizlikla sonuclandi. Hala ayagimda sallayarak uyutuyorum. Uyku egitimi denemelerimde 3 saat susmadan yirtinarak agladigi oldu ve artik pes dedim. Ben bu kizin inadi ile basedemiyorum. Bir de bana verdigi bas agrisi ve vicdan azabi da cabasi. Ben 10 aydir ortalama 5-6 saat boluk porcuk uyumaya devam ediyorum. Sirt agrilarim ayyuka ulasti ama ne yapalim kizimin cani sagolsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder