15 Ocak 2011 Cumartesi

Biraz yatir kaldir biraz ferber 1.gun

Lara 3 haftadir zivanadan cikmisti. Saat 20.00 gibi yatmaya goturuyor, yastiga yatiriyor iki ucundan ninni soyleyerek salliyordum. Bir iki mirin kirin ediyor sonra uyuyordu. Ilk iki hafta gece yarisi 24.00 gibi uyanmayi adet edindi, emziriyorum uyumuyor, cingene salincaginda salliyoruz uyudu diye yerine goturup yatiriyoruz, bir anda cin kesiliyor, eller kollar basliyor oynamaya. Cingene salincagida belli bir saatten sonra artik cekilmiyor, kollari kopuyor insanin, bizim bicirikta hafif degil artik! Neyse baktik uyumuyor, ben ve Lara hanim gece 3'lere kadar oturmaya basladik. Ama bir baktim bu olay hergun tekrarlamaya basladi, bende uykusuzluk tavan yapmis durumdayken, bizim ufaklik yeni bir adet daha cikardi, son bir haftadir geceleri her saat basi uyanip meme istemeye basladi. memede uyuyor, yerine koyuyorum, aradan bir saat geciyor aglayarak gene uyaniyor, gene memeye dayiyorum susuyor ve uyuyor ve gene ayni seyler. Dun aksam bu durumu yarimsar saatlik araliklara dusurdu. Emzik veriyorum onuda almiyor sipa, oguruyor, yada keyfine gore birazcik emiyor sonra pat diye atiyor.  Bu sabah saat 6'da artik canima tak etti. biraktim bunu yataga, cektim yorgani basima, kulaklarimida tikadim, basladim aglamaya sinirden. Kizim agliyor ben agliyorum. Lara'nin aglamasina uyanan esim, ne oluyor diye geldi odamiza, bende "artik dayanamiyorum, emzik etti mememi, geceleri uyutmuyor, birak aglaya aglaya uyusun" dedim. Esim Lara'yi kucagina aldi evin icinde dolastirip sakinlestirdi, ondan sonra gene memeye dayadik ve uyudu. Bu sekilde sabah 9 oldu. Ben gram uyku uyuyamadim, birde ogleden sonra arkadaslarim gelicek, hazirlik yapmam gerekiyor. Lara'ninda uykusunu duzgun alamadigindan emindim. Sabah kalkarkende bu boyle gitmez, Tracy Hogg'un yontemini bu aksam uygulamaya baslicam diye kalktim yataktan. Lara'dada bir huysuzluk, cunku saglikli bir sekilde uykusunu alamiyor. Bu aralara Tracy Hogg'un the baby whisperer solves all your problem kitabini okuyorum, her ne kadar rutin ve uyuma yontemlerinden bahsetsede, bu zamana kadar Lara'ya bu yontemleri hic uygulama geregi duymadim. Oncelikle kizimi aglatmaya kiyamiyordum, ikincisi uykusu geldigi zaman yastikla sallayarakta olsa uyutuyordum ve daha yontem denemek icin erken oldugunu dusunuyordum. Ama evdeki hesap carsiya uymadi, birde butun bu uykusuzluk seneryolarinin ustune, sali gunu tartmaya goturdugum kizimin bu ay sadece 200gr aldigini gorunce iyice sinirlerim bozuldu. Saglik gorevlisi kilo cizelgesinde dusus oldugunu gorunce Lara'nin bu ay icinde hastalanip hastalanmadigini sordu, Lara bu ay bronsiolit gecirdi, birde ustune dis cikarma sancilari, ikisinde de istah kaybi, ustune birde ishal birde bunlari tamamlayici uyku bozuklugu eklenince kilo alimimiz sekteye ugradi. Bu aksam butun kararliligimi takinarak saat 20.30'da Lara'yi emzirdim, allahtan memede uyumadi. saat 8.55 de odasina gectik, isigi kistim, klasik muzik kutusunu calistirdim, optum kokladim, seni seviyorum canim kizim dedim ve basladik cumbuse. Dakka bir gol bir bizimki basladi hemen kopru kurmaya, ayaklari pat pat vurup al beni demeye. Ben basini oksayip hadi eee eee yapicaz demeye basladim. Bizimki gene miz miz ve birden kopardi hengameyi, basladi avaz avaz aglamaya, eee tabi aliskin degil bu kadar miziklanmaya, annesi iki gik desin hemen alirdi kucagina, bu kadar bekletmez idi. Birden ne oluyor, neden almiyorsun beni diye bir bakis takindi gozlerini bana dikerek. Sonra baktim gercekten agliyor, aldim kucagima iki pispisladim hemen geri yatirdim. Baktim daha kotu aglamaya basladi, resmen demin bu kadar agladim aldi, geri birakti. simdi daha fazla agliyim, alsin geri birakmasin der gibi. Icim sizlamaya basladi, yuregim acimaya, ama yolundan donenin kasigi kirilsin seklinde inat ettim. En basta Lara'nin iyiligi icin, cunku kilo dususu cok sinirimi bozdu arti bebekler gece uykusunda kilo aliyorlar. Simdi pes edersem yarin daha kotu olucak ve daha cok aglicak diyorum hep icimden. Bu arad a Lara'yi kucagima almayi biraktim, avazi ciktigi kadar agliyor, kipkirmizi oldu, icin icin agliyor, yani basina oturdum, emzigini veriyorum, sirf sinirden aliyor iki emiyor sonra gene basliyor aglamaya, birde dikti gozlerini gozlerime. baktim dayanamicam ciktim odadan, salona gectim, bu sefer esim girdi iceri, onu gorunce aglama sesi daha artti, sanirim annem beni almadi sen beni al haykirislariydi. isin ozeti; odaya gir cik, gir cik, basini oksa, memeyi agzina tika, sarki, ninni soyle, bilgisayardan sarki dinlet derken 1saat 20 dk gecti ve en sonunda ic ceke ceke uyudu. O uyudu ben savastan cikmis gibi koltuga yigildim. Omuz ve boyun kaslarim oyle bir gerilmis ki anlatamam. Sonuc itibari ile eger dedikleri gibi en kotusu 1. gun ise oyle yada boyle atlattik, umarim etkili olur ve bundan sonraki denemelerimiz daha az aglamali gecip en kisa zamanda guzel bir uyku duzeni oturttururuz!!!

2 yorum:

  1. bizde de durumlar farklı değil uyku konusunda.. ama ben daanamıyorum o ağlamalara, hem kahroluyorum hem de çok bozuluyor sinirlerim.. geri siz de dayanamamışsınız ama ilk kötü gün geçmiş sanırım..inşaallah çocuklarımız bu ağlamalara gere kalmadan mışıl mışıl uyurlar..

    Hastalık, diş çıkarma direkt huysuz yapıyor çocukları, tüm düzen bozuluyor böyle olunca.. ben ilk oğlumda diş krizleri bitince anca rahat ettim.
    kolaylıklar

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim. Bende bu aglatma yontemlerine her ne kadar bu zamana kadar karsi ciktim ise, Bu annelik ve olusan durumlar insana lafini yedirtiyor malesef! Cocuklarimiz hasta olmasa, disleri agrisiz ciksa, misil misil sorunsuz uyuyup buyuseler. Sanirim cok sey istedim:)
    Hepimize kolay gele, annelik zor ismis!

    YanıtlaSil