26 Aralık 2010 Pazar

Ilk hastaligimiz "bronsiolit"

Ben gribal enfeksiyon gecirirken, Lara'nin da burnu akmaya baslamisti ve hafif atlatmasini umut etmistim. Ama oyle olmadi ve Lara'cik ilk hastaligi ile kotu tanisti. O kadar maske takmama, surekli ellerimi yikamama ve elimden geldigince uzak durmaya calismama ragmen pis mikroplar yavrumuda ellerine gecirdiler. Dun sabah saat 5 civarlarinda Lara ciglik cigliga aglamaya basladi. Once korktu kotu bir ruya gordu sandim, hemen kucagima aldim. Aman allahim birde baktimki cocuk yaniyor. Esimde hemen yanimiza geldi (son zamanlarda cok horladigindan ve Lara'yi uyandirdigindan onu salona postalamistik) Bu arada esimin hemen yanimiza gelmeside cok buyuk bir gelisme, cunku 4 ay boyunca ayni odada yattigimiz zamanlarda bile Lara agladiginda gerek oylesine, gerekse gaz sancilarindan dolayi, bir kere bile kafasini kaldirip ne oluyor dememistir. O kadar sinir oluyordum ki onun bu vurdum duymaz tavirlarina sabah olunca "yav cocuk o kadar agladi, bir kafani kaldirmadin"dedigimde "duymadim ki" derdi. ve ben hayretle sadece suratina bakar "ya havle" cekerdim!!! Sanirim aramizdaki buz dagi artik kafasina carpmaya ve biraz dank etmeye basladi. Neyse sikayetim yok. Umarim dahada duzelir!!! Biz konumuza geri donelim. Bebisimin hemen atesini olctum 38.5 idi. Esime hadi hastaneye gidelim dedim. Hem acemilik hemde ilk hastalik. Ayrica bu ulkede Turkiye'deki gibi telefonla ulasabileceginiz ozel bir cocuk doktorunuz olmuyor. Bir sorun var ise GP diye adlandirilan mahalle polikliniklerine gidiyorsunuz tabiki randevu ile. Birde ayni gun randevu alirsaniz sanslisiniz demektir! Yoksa hastanenin aciline! Bu ulkenin bu saglik sisteminden nefret ediyorum, cok kotu tecrubeler yasadim daha oncesinde. Kendini "gelismis ulke" diye adlandiran Ingiltere'nin saglik sistemi (NHS) tamamen cokmus durumda! Ben GP den randevu almanin garantisi olmadigindan ve saat 8 e kadar beklemek istemedigimden, hemen hastanenin yolunu tutmayi tercih ettim. Bu arada gitmeden Lara'ya daha onceden doktorun asi oldugunda atesi cikarsa diye verdigi ates dusurucu surubdan verdim. Bu sekilde surub vermek belki cok dogru degildi ama hastanede ne kadar bekliyecegiminde garantisi yoktu. Birde bu Ingilizler o kadar rahat insanlar ki yani bebek goturuyorsun hastaneye ama cok aldirmiyorlar. Lara henuz iki aylikti ve gece gaz sancisindan oyle bir agliyordu ki allahim nasil bir aglama, kipkirmizi olmus, yaslar bardaktan bosanircasina akiyor. Ben, esim ve kayinvalidem "acaba bu cocugun baska birseyimi var, banyo yaparken kulagina su felanmi kacirdik, ne oluyor" diye endiselenmeye basladik ve hastanenin yolunu tuttuk. Hastaneye vardigimizda once hemsire bizi cagirdi. Atesine bakti ve bekleme odasina aldi. Cocuk bolumunde bizimle birlikte bekleyen 5 aile daha vardi. Bu arada saat gece 1.00 civarlari. Yanimdaki bayaninda bebegi surekli agliyor. Bende bayana bebeginin nesi oldugunu, ve ne kadar zamandir bekledigini sordum. Kadincagiz 7 saattir doktor bekliyormus ve daha onunde 2 aile daha varmis. "yuh" dedim. Bebek bu, allah korusun onemli bir rahatsizligi varsa. Yani tamam hemsire seni karsiliyor ilk basta ama baktigi tek sey atesi ve sana "nesi var" diye soruyor. Belki atesi yok ama hemen mudahele edilmesi gereken baska birseyi var. Ayyy sonucta bir bebegin rahatsizligindan dolayi 7 saat bekletilmesi hem icimi acitmis hemde sinirlerimi bozmustu. Baktim bizim onumuzdeki bayan 7 saattir bekliyor, birde onun onunde ondan once bekleyen (allah bilir kac saat)iki aile daha var, bu arada Lara'da hastaneye gelince kucagimda uyuya kalinca, esime hadi kalk biz gidelim, rezillik burda beklemek dedim. Hemsireye "biz gidiyoruz, doktorun gelmesi cok zaman aliyor, bebegimde uyudu" dedigimde, Bana "zaten sizin ki buyuk ihtimalle kolik sancisidir" dedi. Bizde allahim sen bebegimizide, bizide, baska bebekleri ve insanlarida buralara dusurme dilekleriyle hastaneden ayrilmistik. Neyse konudan biraz ciktim ama boyle bir aniyi da burada not dusmeden edemedim. Biz  hastaneye gittigimizde doktor 1 saat sonra bizi gormeye gelebildi (genede cok sukur). Gogsunu dinledi ve bana donerek evde gribal enfeksiyon geciren birisinin olup olmadigini sordu bende 2 haftadir gribal enfeksiyon gecirdigimi, her ne kadar maske ile gezsemde, bebege benim baktigimi ve emzirirken yakin temasta oldugumu soyledim. Doktor kizimizin "Bronsilit" oldugunu soyledi. Akcigerin kucuk hava yollarinda tikanikliga neden olabilen iltihabi bir durummus. Bu aylarda her 3 bebekten 1 inde goruluyormus. Viral infection. Allahim ne vardi o 3 kisiden 1 i biz olmasaydik. Yavrum daha 4 aylik, hapsuruyor, oksuruyor, burnu akiyor, tikaniyor, gozler kizarmis, yariya dusmus, hic hali yok, basini omzuma dayamis oyle melul melul bakiyor. onun vucudu yaniyor benim icim yaniyor. Bir yandan da kendimi sucluyorum "bakamadin 4 aylik bebege"diye. Simdi surekli atesini kontrol ediyorum, yukselirse ates dusurucu surup veriyorum onun harici doktor baska birseye ihtiyac olmadigini, eger nefes almada ve beslenmesinde bir sorun olursa hastaneye getirmemizi soyledi. Bu arada bol bol emzir dedi ama yavru o kadar bitkin ki arti istahida kesildi. gunduz uykusu normalde en fazla 45 dk olan cocuk 3 saat kesintisiz uyuyor. Ilk dogdugunda bile bu kadar uyumamisti. Bende iki saatte bir onu kaldiriyorum emmesi icin ama cok cabuk yoruluyor ve hemen uyuyor. Yavrum ya kiyamam sana ben. Bu arada tabiki aksilikler pesimizi birakmadi ve bizi en zayif noktamizdan vurdular. Kombi bozuldu. Hemde tam zamaninda Christmas donemi. Ingilizler aralik 24 ten ocak 2 e kadar tatildirler. ve Christmas onlar icin cok onemlidir, cogu calismaz. Bebek hasta, disarda kar ve dondurucu bir soguk, christmas donemi ben nerden bulucam birinide kombiyi tamir ettiricem diye karalar baglamisken. Bu donemde calissa calissa bizim turkler calisir diyerek, hemen internetteki yerel turk gazetelerinden birisinin web sayfasindan bir kombi tamircisi buldum. Adamcagiz aksam 22.00 de geldi bakmaya ve kombi'nin degismesi gerektigini, tamir edilirse yenisi kadar masraf cikaracagini soyledi. Neyse dedik, olan oldu. Ertesi gun getirdi takti. tabiki 6 saat surdu ama yavrucak bitkin oldugu icin bu surenin cogunu odasinda sicacik yataginda uyuyarak gecirdi. Neyse butun bunlar geldi gecti cok sukur. Bebisimde iyilesti. Allahim kimseyi sagligindan etmesin ve hastaneye dusurmesin. Dermansiz dertte vermesin!!!

2 yorum:

  1. çok ama çok geçmiş olsun... bu miniklerin hastalıkları insanı kalbinden vuruyor gerçekten... kendini de suçlama, bu suçlamalar yüzünden manevi anlamda çabuk yaşlanıyor, yoruluyoruz. halbuki onlara canlı kanlı lazımız :)))

    YanıtlaSil
  2. Eve bir nebulazitör tavsiye ederim.

    YanıtlaSil