21 Şubat 2011 Pazartesi

Kuzumun ilk gelecegini ogrendigim zaman...

Kapali bir pazar gunuydu. Esimle evde zaman geciriyorduk. Ben gene oto boka sinirlenen moddaydim, muayyen gun oncesi stresi. Bu arada reglim gecikmis, bende bugun yarin gelir nasilsa diye dusunuyordum. Bir onceki gecede bir arkadasimin dogumgununde saraplari,sigaralari goturmus, oynamis, halay cekmis, fazlasiyla kurtlarimi dokmustum. Nerden bilirdim ki uzunca bir zaman sarap icemiyecegimi ve tepinecegimi hatta gece aleminden bayagi bir sure uzak kalicagimi. Bu arada reglim gecikti demistim ya bir suredir korunmayi biraktigim icin kafamin bir kosesinde de yoksaaaa? diye bir soru isareti var idi. Esime sinirlenip (neden oldugunu hatirlamiyorum, muhtemelen sudan bir sebep) Morison supermarkete alisveris yapmaya gittim. Reyonlarda gezerken gebelik testindende bir tane sepetime attim. Eve geldim, merdivenleri cikarken midem bulandi, kosa kosa en ust kata geldim kapiyi actim ve banyoda ogurmeye basladim. Hemen gebelik testini cikardim ve uyguladim, ve tabiki pozitif cikti. Once inanmadim sanirim yanlislik oldu dedim, hemen gittim bir tane daha test aldim, denedim ve gene pozitif cikti. Bir sure teste oylece baktigimi hatirliyorum. Yani saskinlastim. Evet bebegi istiyorduk ama insan bir anda hamile oldugunu gorunce duraksiyor yani ben de oyle oldu. Bir de bu kadar kisa surede beklemiyordum. Denemelere agustos sonunda baslamistik, hamile oldugumda kasim ayindaydik. O zamana kadar arkadaslarimdan hep cocuk yapmanin zor oldugunu, cok ugrastiklarini, doktora gidip testler yaptirdiklarini duymustum. Bizde bebek denemelerine basladigimizda sanirim 1 seneye ancak tuttururuz diyorduk ama ne bilelim bizim ufakligin kapida bekledigini hemen:) Ben testi yaptigim sirada esim disardaydi. tartismistik dedim ya benim cinler tepemde demek ki hormonlarim degismeye baslamis onun da etkisi ile aglamakli bir moddayim. Bir de ne olucak simdi diye panikledim. esim geldi biraz oturduktan sonra testi onune attim. evet attim onune al bak diye. Insan bir yemek yapar, esine supriz felan yapmak ister ya da ozel bir an olmasi icin cabalar ama ben tam tersi panikledim hatta testi esime verdikten sonra aglamaya, ne yapicaz biz simdi, nasil bakicaz bu bebege diye aglamaya basladim. salak kiz iste, hem korunmayi birakiyorsun hem de bebek olunca panikliyorsun. Esimin suratinda guller aciyor ama benim tavirlarima da anlam veremiyordu. Benim bu hircin ve aglamakli tavrim nedeni ile adamcagiz bu haberin tadini bile cikaramadi. bana sarilmak istediginde bile ittim cunku. Boylece hamile oldugumu ogrenmistim. Bu arada hamile oldugumu ogrendigimde esim duzenli isinden ayrilmis, ticarete atilmis, isinin nasil bir sekil alicagi henuz oturmamisti. kazandigi para ancak isi ceviriyor, benim kazandigim parada evi ceviriyordu. Studio bir dairede kaliyorduk. Hamile oldugumu ogrendigimde beni en cok isin maddi yonu ve Ingiltere de yanliz olmamiz korkuttu. Kafamda surekli simdi ne olacak, nasil olucak sorulari donup dolasiyordu. Acaba aldirsammi diye dusunmeye basladim. Esim sacmaladigimi, herseyin yoluna girecegini, su anin tadini cikarmam gerektigini soyluyordu ama ben asiri hassastim, surekli agliyordum. Doktordan randevu aldik ve ilk muayeneye gittik. bebegim 5 haftalikti ve ben aileden kimseye aldiririm dusuncesi ile soylemek istemedim. Birkac hafta bu sekilde gecti ve zamanla bebegimi benimsemeye, karnima dokundugumda orda bana ait ufacik bir canlinin varligini hissetmeye basladim. bebegimi aldirmayi dusundum diyorum ama bunu zaten plansiz bir hamilelik bile olsaydi ki degildi, yapamazdim. Bir canlinin hayatina kiymaya hakkim olmadigini dusunuyorum hep. Bu vicdan azabi ile yasayamazdim zaten. Sanirim her ne kadar isteyerek hamile kalmaya calissamda hamilelige tam hazir degilmisim. Diyorum ya ailemden ayri bir ulkede olmam bu husustaki en buyuk dezavantajimizdi. Iste hamilelik maceram bu sekilde basladi...iyiki de baslamis.

1 yorum:

  1. insan ne yapacağını şaşırıyor bizde planlı isteyerek ama bir kaç ay uğraştan sonra aldık mijdeli haberi bir sabah aynı yöntemle.beklediğimiz halde şaşkınlık sevinç hepsi birbirine girdi duyguların.ne yapacağımızı şaşırdık ama güzeldi :)

    YanıtlaSil